Wp Header Logo 4454.png

شفقنا_آرمان ملی نوشت: اسرائیل به دنبال آن است که به هر نحوی ایران را در تحولات منطقه درگیر کند چون اسرائیل در کتگوری نظام جهانی در نظام غرب تعریف می‌شود و غربی‌ها طرفدارش هستند و با آنها پیوند استراتژیک دارند.

به گزارش شفقنا، حسن لاجوردی در مطلبی با عنوان “صبر استراتژیک” در آرمان ملی نوشت: با عنایت به مجموعه حوادث و اتفاقاتی که تاکنون رخ داده به نظر می‌رسد سیستم تصمیم‌گیری در رژیم صهیونیستی دچار جنون شده است.

یعنی بر‌ای صهیونیست‌ها دیگر فرقی نمی‌کند که طرف مقابل چیست؛ کیست یا کجاست؛ بلکه علت اساسی این کار این است که آنها به دنبال یک پیروزی خیلی راحت بر غزه می‌گشتند که به دست نیاوردند. لذا تلاش می‌کنند تا همه عناصری که مانع این پیروزی شدند یا در روند آن توقف ایجاد کردند را از میان بردارند.

اگر چنین نگاهی را به موضوع رفتار شناسی سران رژیم صهیونیستی داشته باشیم حتما باید در مقابل کسی که جنون دارد یا دچار بی‌عقلی شده رفتار منطقی داشته باشیم. از طرفی علت اینکه خیلی از افراد کارشناس و مجرب در تحولات منطقه به صبر استراتژیک و رفتار منطقی توصیه می‌کنند از این جهت است که طرف مقابل منطق ندارد.

اگر منطق داشت حتما در مقابل زن، کودک و مردم بی‌دفاع و کسان دیگر یک رفتار معقول نشان می‌داد. از سوی دیگر چون خصومت ایران با اسرائیل خصومت عمیق است اسرائیل همیشه به دنبال این می‌گردد که به گونه‌ای اصطلاحا موضوع را با خود طرف مقابل اصلی حل کند. ما هم چون این را می‌دانیم تلاش می‌کنیم که از طریق یک رفتار معقول و منطقی سنگرها یا موانع متعددی ایجاد کنیم تا از خودمان حفاظت و مراقبت کنیم. اسرائیل به دنبال آن است که به هر نحوی ایران را در تحولات منطقه درگیر کند چون اسرائیل در کتگوری نظام جهانی در نظام غرب تعریف می‌شود و غربی‌ها طرفدارش هستند و با آنها پیوند استراتژیک دارند و بر این باورند که اگر اسرائیل در یک مناقشه منطقه‌ای با هر کشوری درگیر شود حتما جهان غرب به او کمک خواهد کرد. لذا با این نگاه بلند مدت تلاش می‌کند که رقبای خودش را از میدان به در کند و رقیب اصلی اسرائیل در منطقه در حقیقت جمهوری اسلامی ایران است. در نتیجه درگیر کردن ایران با هدف مشغول کردن و کاهش یا فرسایشی کردن روند رشد و توسعه ایران و در حقیقت منحنی نزولی کردن همه توانایی‌های ایران از نقطه نظر کارشناسی درست است و اسرائیل واقعا به دنبال این است که ایران را درگیر کند. اسرائیل برای یک چیز خیلی مهم که هویتش است تلاش می‌کند یعنی همه هم و غم این بیش از ۷ دهه حیات سیاسی اسرائیل برای این است که اثبات کند یک واحد سیاسی مشروع، معقول، قانونی و پذیرفته شده توسط ملل و کشورها و عضو سازمان ملل است. ولی اکنون یک نیروی مانعی در منطقه خاورمیانه به نام مقاومت وجود دارد که همه این چیزهایی که اسرائیل به دنبال آن است را نفی کرده و زیر سوال می‌برد و تلاش می‌کند که جامعه جهانی را حساس کند به اینکه اسرائیل آنچه می‌گویند نیست. لذا این یک رقابت حیثیتی است.

اینکه ما چگونه می‌توانیم با اسرائیل مواجهه کنیم این است که چون ایران و نیروهای مقاومت در طول گذر زمان موضوع مقاومت در مقیاس‌های مختلف نظامی، اعتقادی، اقتصادی و مهندسی افکار دیگر و… را انجام دادند مواجهه اسرائیل با همه اینهاست. لذا اگر ما بخواهیم با اسرائیل در منطقه یک مقابله واقعی کنیم باید به همه متغیرهایی که هدف‌گذاری کردیم بپردازیم.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com