Wp Header Logo 81.png

شفقنا آینده– نشریه اینترنتی نیوعرب در گزارشی درباره میزان بی‌آیندگی و ناامیدی زنان و دختران هندی نوشته که جز تصویب قوانین بازدارنده ملموس هیچ راهی برای نجات زنان و دختران هندی از تجاوز و قتل سیستماتیک وجود ندارد و نخواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا از نشریه اینترنتی نیوعرب؛ به عبارت بهتر به گفته آریا سورش نویسنده این مطلب؛ اصلاحات قانونی رادیکال تنها راهی است که از زنان هندی در برابر تجاوز و قتل سیستماتیک محافظت خواهد کرد.

در حقیقت به عقیده این نویسنده هند دارد به زندانش آسیب‌های زیادی وارد می‌کند. مورد اخیر تجاوز و قتل یک پزشک زن در کلکته شاهدی بر این مدعاست که هیچ‌جا برای زنان هندی امن نیست و آن‌ها قادر به دستیابی به عدالت نیستند- و اگر اصلاحاتی رادیکال در قانون این کشور انجام نگیرد، عدالت و زنان از هم دورتر و دورتر خواهند شد.

هند با مشکل زن‌کشی مواجه است و قصد پذیرش آن را هم ندارد. در جامعه‌ای که بر اساس شرم و آبرو بنا شده، زنان ناچارند سکوت کنند و در قبال خشونت و تبعیض‌های جنسیتی صدایشان درنیاید- و همین هم این خشونت‌ها و تبعیض‌ها را عمیق‌تر و بیشتر خواهد کرد.

تجاوز و قتل اخیر یک پزشک 31 ساله در بیمارستانی در کلکته، از بسیاری جهات، یک مطالعه موردی است که نشان می‌دهد چگونه یک جامعه مردسالار نه تنها اجازه خشونت علیه زنان را می‌دهد، بلکه خود نیز شریک این خشونت است و این واقعیت تلخ آسیب‌پذیری زنان در فضاهای عمومی و حتی در محیط‌های ظاهراً امن‌تری مانند بیمارستان‌ها را افشا می‌کند.

در این میان نکته جالب و البته عجیب در مورد پرونده این پزشک زن این‌ است که به رغم این‌که گزارش کالبدشکافی 14 جراحت مشخص را در سر، صورت، گردن، بازوها و اندام تناسلی او تشخیص داده، ولی به نحو شگفت‌انگیزی در باور عمومی هندی‌ها این پزشک زن مقصر شناخته شد- که تاکیدی موکد بر این ذهنیت و این مسئله اجتماعی عمیق‌ است که در هند تجاوز به عنف به عنوان ابزاری برای انقیاد و مجازات زنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مشکل البته مربوط به نواحی خاصی از هند نیست- و سراسر این کشور را شامل می‌شود. بر اساس نظرسنجی رویترز در سال 2018، هند به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای زنان در میان 10 اقتصاد بزرگ جهان رتبه‌بندی شده است. داده‌های جدیدتر نیز در این میان این تصویر تلخ را برجسته‌تر نشان می‌دهند. در سال 2021، بیش از 428278 مورد جنایت علیه زنان در هند گزارش شده بود که حکایت از یک رشد 15.3 درصدی نسبت به سال 2020 داشت.

با این حال، برای ایجاد دگرگونی و تغییرات واقعی در هند، چیزی فراتر از کنشگری صرف نیاز است. در واقع برای مقابله با این خشونت‌ها و جنایات اصلاحات حقوقی جامع، ابتکارات آموزشی قوی و نوعی انقلاب فرهنگی ضروری است. هند با پرداختن به ریشه‌های تبعیض و خشونت مبتنی بر جنسیت، می‌تواند به وعده‌های مصرح در قانون اساسی خود- مبنی بر برابری و کرامت برای همه شهروندان- دست یابد. این همان زمان تغییر است و آینده زنان هند به آن بستگی خواهد داشت.

متن کامل خبر را در نشریه اینترنتی نیوعرب بخوانید

 

 

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com