Wp Header Logo 182.png

به گزارش پرشین خودرو، علیمردان عظیمی، با اعلام این خبر در پاسخ به نگرانی‌های موجود در خصوص عدم ایفای به موقع ۱۱۵ هزار تعهد ایجاد شده در طرح فروش اخیر شرکت ایران خودرو تا پایان سال، وعده داد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مردم نگران نباشند، زیرا همه‌ تعهدات ایجاد شده تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل ایران خودرو اظهار کرد: در بحث کاهش تولید، نسبت به برنامه‌ خود، تقریبا حدود پنج درصد عقب هستیم؛ این پنج درصد هم تا حدودی به شرایط ثبت سفارش و قوانین و مقرراتی که برای ثبت سفارش و تخصیص ارز گذاشته بودند، مرتبط است. این قوانین مشمول برخی تغییرات شد که این تغییرات هم تا حدودی درست بوده، اما تنها شاید به دلیل این‌که یک‌دفعه اجرایی شد، سبب وقفه در روند تولید و کاهش آن شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو وعده کرد: برنامه‌ریزی شده علاوه بر این‌که تا پایان سال، این پنج درصد عقب‌ماندگی از برنامه تولید جبران شود، همچنین ۲۰ درصد هم افزایش تولید نسبت به شش ماهه اول داشته باشیم. این برنامه با حمایتی که وزارت صمت در دوره‌ جدید برای ثبت سفارش‌ها دارد، حتما محقق خواهد شد.

وی از برنامه افزایش‌ تیراژ تولید روزانه به ۲۳۵۰ دستگاه در ایران خودرو خبر داد و بیان کرد: برخی از مشتریان اعلام می‌کنند که حدود یکی دو ماه است که تحویل خودروهایشان به تعویق افتاده که کاملا هم درست است و ما از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم؛ دلیل آن نیز همین بحث ثبت سفارش‌هایی بوده که برای برخی از قطعات وارداتی پیش آمد و ثبت سفارش انجام نشده بود، اما این نوید را می‌دهیم که خودروهای این مشتریان هم در همین مهرماه تعیین تکلیف شده و تحویل خواهند شد.

برنامه‌ریزی برای اجرای طرح فروشی دیگر برای بهار و تابستان ۱۴۰۴

وی از اجرای طرحی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده که تا پایان سال، طرح فروشی برای بهار و تابستان سال آینده داشته باشیم، تمام محصولات هم عرضه خواهند شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در مورد استقبال از اولین عرضه محصول جدید این شرکت (ری‌را) نیز اعلام کرد: ری‌را اولین خودرو کراس‌اوور ملی با بیش از ۶۸ درصد ساخت داخل، انصافا خودروی با کیفیت و خوبی است، تقاضا هم برایش بسیار زیاد بوده و بیش از ۸۵۰ هزار نفر برای آن ثبت‌نام کرده بودند. به هر روی یک خودرو از روز اولی که وارد خط تولید می‌شود تا به تیراژ بالا برسد، قطعا زمان‌بر است و این‌گونه نیست که در همان روزی که خودرو وارد خط شد در همان روز هم روزانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه تولید شود.

عظیمی افرود: نزدیک به ۱۰ هزار دستگاه از این محصول برای تحویل تا پایان سال پذیرش کردیم که این ۱۰ هزار دستگاه حتما تا پایان سال تحویل صاحبان خود خواهد شد. برای سال آینده نیز این تیراژ قابل افزایش است و افزایش چشم‌گیری هم خواهیم داشت که بتواند پاسخ‌گوی تقاضاها و استقبال مردم از تولیدات داخلی باشد و شرمنده مردم نباشیم.

مدیرعامل ایران‌خودرو در ادامه تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را در بحث کیفیت گذاشتیم؛ برابر گزارش شرکت بازرسی کنترل کیفیت که متعلق به وزارت صمت بوده و ما هیچ‌گونه ارتباطی با آن ‌نداریم، همه قسمت‌های محصولات ما به لحاظ کیفی در سال ۱۴۰۲ موفقیت داشتند، در حقیقت افزایش کیفیت در صنعت خودرو را شاهد بودیم. دیگر تاکید ما بر موضوع کیفیت خودروی ری‌را است و من شخصا بر سر این پروژه ایستاده‌ام؛ تولید انبوه این خودرو را ماه‌ها عقب انداختیم تا حتما بتوانیم با کیفیت بالا تولید و عرضه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خودرو ریرا در شرایط تحریمی تولید شده که حتی برخی از شرکت‌های چینی هم با ما همکاری نمی‌کنند، اما فرزندان این کشور و مهندسان و حتی قطعه‌سازان خوب کشور تلاش کردند و توانستند این خودرو با کیفیت داخلی را تولید کنند. مطمئن هستم که طولی نمی‌کشد که ری‌را جایگزین بسیاری از خودروهایی خواهد شد که از خارج وارد می‌شود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com