Wp Header Logo 499.png

شفقنا- المیادین گزارش داد: دولت مصر با رد پیشنهاد آمریکا برای اعزام نیروهای آفریقایی به سودان، بر اولویت داشتن آتش بس تأکید کرد.

محمد جاد، سفیر مصر در اتیوپی و نماینده دائم این کشور در اتحادیه آفریقا، تأکید کرد که لازم است شورایی از اتحادیه آفریقا به سودان سفر کند تا وضعیت آنجا را به منظور تلاش برای بازگرداندن عضویت بررسی کند.

وی در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه الشروق دیروز پنجشنبه هنگام ورود هیئت بازدیدکننده به فرودگاه بین‌المللی بندر سودان تأکید کرد: اشتیاق زیادی از جانب مصری‌ها برای حمایت از سودان در این مرحله حساس وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: زمانی که ما ریاست اتحادیه را برعهده گرفتیم سودان را در صدر اولویت‌های خود قرار دادیم. آخرین دوره ریاست مصر در این اتحادیه در نوامبر 2021 بوده است.

جاد تأکید کرد: هدف اصلی سفر هیات شورای صلح و امنیت آفریقا به سودان، نشان دادن همبستگی کامل کشورهای عضو آفریقایی با سودان  و اطلاع دقیق از چیزی است که در میدان می‌گذرد. وی از تلاش‌های موسی فکی، رئیس کمیسیون و رئیس کمیته عالی رتبه اتحادیه آفریقا در تلاش برای حل این بحران تشکر کرد.

سفیر مصر درباره اظهارات آمریکا مبنی بر ایجاد کانال‌های ارتباطی با اتحادیه آفریقا برای آماده‌سازی نیروها برای مداخله برای حفاظت از غیرنظامیان در سودان، بر مخالفت قاطعانه مصر با این پیشنهاد تأکید کرد و گفت: این یک پیشنهاد جدید نیست و پیشتر نیز پیشنهاد اعزام نیروهای آفریقایی به سودان مطرح شد که توسط مصر و سایر کشورهای آفریقایی رد شد.

وی افزود: شرایط کنونی ما را مجبور به تعیین اولویت‌ها می‌کند. مهم‌ترین اولویت ما در این مرحله آتش‌بس، اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه، ارائه تسهیلات برای کاهش بار سنگین بر دوش دولت و ارائه کمک‌ها بشردوستانه به مردم سودان  برای مقابله با چالش‌های بزرگ است.

متن این خبر در المیادین

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com