Wp Header Logo 817.png








تست بازی‌های سنگین در آیفون 16 پرو مکس با تراشه A18 پرو


آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس ماه گذشته با قدرتمندترین تراشه این شرکت، A18 پرو، معرفی شدند. کوپرتینویی‌ها در رویداد خود مانند هر سال از بهبود عملکرد و قدرت چیپ جدیدشان نسبت به نسل قبلی خبر دادند. اکنون کانالی در یوتوب، عملکرد A18 پرو در بازی‌های بزرگی مانند Assassin’s Creed Mirage و Death Stranding را آزمایش کرده است.





به گزارش تجارت نیوز،

کانال یوتوب MrMacRight در ویدیوی جدید خود چیپ A18 پرو اپل را در مقابل نسل قبلی آن، A17 پرو (در آیفون 15 پرو)، قرار داده و چند بازی ویدیویی بزرگ و مطرح را با آن‌ها تجربه کرده است. در این تست، به‌ غیر از عملکرد، ویژگی‌های دیگری مانند ثبات نرخ فریم، میزان داغ‌ شدن و استفاده از رم نیز آزمایش شده است.

عملکرد چیپ A18 پرو در بازی‌ها

آیفون 16 پرو مجهز به چیپ A18 پرو در این تست‌ها بازی Assassin’s Creed Mirage از یوبیسافت را با نرخ 30 فریم‌درثانیه و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کرده است. چیپ پرچم‌دار جدید اپل در این بازی با حداقل میزان افت فریم، پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به نسخه قبلی خود داشته است. همچنین این بازی 5.4 گیگابایت از رم گوشی را مصرف می‌کند و دمای آیفون حین تجربه آن به حدود 44.3 درجه سانتی‌گراد رسیده است، بیش از 5 درجه خنک‌تر از آیفون 15 پرو.

در بازی Death Stranding نیز آیفون 16 پرو نه‌فقط عملکرد بهتری داشته، بلکه خنک‌تر از مدل قبلی خود بوده است. این دستگاه بازی ساخته‌ «هیدئو کوجیما» را با نرخ 40 فریم‌درثانیه اجرا کرده و در بخش‌های پیچیده‌تر دچار افت فریم نسبی شده است.

نکته‌ای که حین تست این بازی به آن اشاره شده، رویکرد جدید و بهبودیافته اپل برای مدیریت حرارت دستگاه است که عملکرد آن را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشیده است.

درمورد Resident Evil 4 نیز آیفون 16 پرو عملکرد بسیار خوب و دمای پایین خود را حفظ کرده است. اما هم آیفون 16 پرو هم آیفون 15 پرو در تست بازی Resident Evil Village و به‌ویژه زمانی که میزان استفاده آن از رم بالاتر از 6 گیگابایت بوده، دچار مشکل شده‌اند و ضرورت استفاده از حافظه RAM بیشتر در نسل‌های بعدی را نشان می‌دهد.

البته آیفون 16 پرو همچنان در این بازی نسبت به نسل قبلی خود تا 10 فریم‌برثانیه بهتر عمل کرده است.

درنهایت، آیفون 16 پرو مکس مجهز به A18 پرو در بازی‌های سبک‌تر عملکرد کاملاً قابل‌قبولی داشته است؛ برای مثال، بازی Alien: Isolation با نرخ 60 فریم‌برثانیه روی گوشی اجرا شده و میزان استفاده از رم آن هرگز از 2 گیگابایت بیشتر نشده است.





منبع :


دیجیاتو






source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com