Wp Header Logo 840.png


به گزارش تجارت نیوز،

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی، طرح جامع جدیدی را برای اکسپو سیتی دبی تصویب کرد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در وب سایت اکونومی‌میدل‌ایست، طرح جدید، نقش اکسپو سیتی دبی (Expo City Dubai) را در پیشروی توسعه آینده دبی و ارتقای جایگاه جهانی امارhت نشان می‌دهد. محل نمایشگاه جهانی 2020 و COP28، به عنوان محرکی کلیدی برای پیشرفت امارت در بخش‌های مختلف عمل خواهد کرد.

برنامه توسعه اکسپو سیتی دبی در تلاش است اکسپو سیتی را به عنوان محوری بااستقامت در رشد دبی معرفی کند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری قابل توجهی را برای نهادهای آینده‌محور ارائه دهد. نزدیکی اکسپو سیتی به فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم، بندر جبل علی و مرکز نمایشگاه دبی (DEC)، آن را به یک عامل مهم برای رشد دبی تبدیل می‌کند.

طرح جامع چیست؟

طرح جامع شامل دفتر مرکزی جدید جهانی برای DP World (یکی از سازمان‌های شاخص امارات و تسهیل‌کننده‌ای پیشرو در تجارت بین‌الملل)، نیروگاه رشد اقتصادی دبی و یکی از نقاط کلیدی ورود به شهر است. مرکز نمایشگاه دبی اخیراً اعلام کرده است قصد دارد مساحت محل فعلی خود را افزایش دهد.

اکسپو سیتی دبی با وسعت 3.5 کیلومتر مربع، میزبان بیش از 35 هزار ساکن و 40 هزار متخصص خواهد بود چراکه به یک مرکز جهانی برای مشاغل، سرمایه‌گذاران، صاحبان خانه و بازدیدکنندگان تبدیل می‌شود.

مناطق اصلی طرح کدام‌اند؟ 

این طرح پنج منطقه را نشان می‌دهد به عنوان یک شبکه کارآمد با سیستم حمل‌ونقل هوشمند و شبکه‌ای از فضاهای سبز و آبی طراحی شده‌اند.

اکسپو هیلز که در شمال شهر قرار دارد، یک جامعه مسکونی با تراکم کم است و اکسپو فیلدز در جنوب، با مدرسه، زمین‌های ورزشی و مناطقی برای نمایش باز، برای ساخت زندگی سالم و پرجنب‌وجوش تلاش می‌کند.

اکسپو بیزینس محیطی پردیس‌مانند را برای نوآورانه‌ترین و کارآفرین‌ترین کسب‌وکارهایی که تعهد اکسپو سیتی به پایداری و پیشرفت انسانی را دارند، از جمله مرکز نوآوری هوانوردی Abdaa، فراهم می‌کند.

محوطه متراکم اکسپو داون تاون، از ایستگاه مترو تا لبه شرقی سایت گسترش خواهد یافت و شامل گنبد نمادین الوصل و همچنین باغ‌های شناور جدید ترا و برج ترا خواهد بود که یک برج اداری و بلندترین برج در محل با هتلداری پیشرفته و کاربری ترکیبی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با پیوند اکسپو سیتی به دره اکسپو (جایی که ساخت‌وساز در آن در دست انجام است) به جنگل اکسپو می‌رسیم که امکانات اجتماعی، فضاهای آموزشی و مناطق تفریحی را در یک محیط طبیعی و با الهام از طرح جامع شهری 2040 دبی ارائه می‌دهد.

اظهارنظر مسئولان در رسانه‌ها

شیخ محمد گفت: «یک دهه پیش، ما راه را برای ظهور یک شهر جدید در دبی هموار کردیم؛ شهری که میزبان جهان، نوآوری و پایداری خواهد بود و امارات متحده عربی را به عصر جدیدی از شکوفایی سوق می‌دهد. با هم به عنوان یک جامعه، در یک سفر جالب توجه بوده‌ایم و امروز فصل جدیدی را در چشم‌انداز بلندمدت خود برای پیشبرد جاه‌طلبی‌هایمان آشکار می‌کنیم.»

او همچنین افزود: «طرح جامع جدید اکسپو سیتی دبی به عنوان مرکزی برای پیشگامان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، آهنربایی برای نوآوران، مربیان و دانش‌آموزان، یک جامعه پرجنب‌وجوش و پرورش‌دهنده برای ساکنان و بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. مرکز جهانی جدید در قلب کریدور رشد شهر ما، اکسپو سیتی دبی، چشم‌انداز ما برای آینده را تجسم می‌بخشد. این کشور متعهد به توسعه پایدار، ارتقای کیفیت زندگی برای همه و ایجاد محیطی است که در آن کسب‌وکارها رشد می‌کنند و در عین حال که به میراث غنی ما احترام می‌گذارد، از فرصت‌های نامحدود پیش رو استقبال می‌کند.»

شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع امارات و رئیس شورای اجرایی دبی، گفت: «طرح جامع جدید برای اکسپو سیتی دبی، الگویی برای شهرهای فرداست و نقش مهمی در دستیابی به اهداف بلندپروازانه دستور کار اقتصادی دبی D33 ایفا می‌کند. دبی با راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ و ابتکارات منحصربه‌فرد که موقعیت خود را به عنوان یک رهبر در سراسر بخش‌ها تثبیت می‌کند، هرگز از تکامل باز نمی‌ایستد. همان‌طور که دبی به دگرگونی ادامه می‌دهد، ما به پرورش نوآوری و توانمندسازی استعدادها متعهد می‌مانیم و مطمئن می‌شویم شهرمان به عنوان نمونه در شکل‌دهی آینده‌ای مرفه و پایدار پیشتاز است.»









source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com