Wp Header Logo 992.png
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جادوی نوروساینس، در اختیار همه مردم

شرکت فارمدتجهیز، به عنوان اولین و پیشروترین مجموعه فعال در زمینه نوروساینس در کشور، روز سه شنبه، سوم مهرماه، میزبان دکتر«سید محمد مهدوی» دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و هیئت همراه، آقای دکتر مقامی رئیس کارگروه تجهیزات علوم شناختی و خانم فتح الله زاده مدیر اکو سیستم بود. در این گفتگوی صمیمانه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ضمن بازدید از دستاوردهای این شرکت، رویکرد و اولویت سیاست های این ستاد را حمایت از تولید تجهیزات و بومی سازی محصولات شناختی و ورود شرکت های خلاق و فناور این حوزه به بازار اعلام کرد.

در این نشست مدیرعامل شرکت «فارمد تجهیز» گفت: سلامت جامعه به ویژه توسعه بهداشت مغز در کشور، می تواند تاثیر به سزایی روی جامعه ما داشته باشد و این یک شعار نیست. بلکه عملگرایانه ترین راه حل برای کاهش فشارهای روانی حاکم بر جامعه ما استفاده از جادوی نوروساینس است. هدف ما در سگال این است که این تجهیزات از تجهیزات کلینیکال، گران قیمت و بعضاً ناکارآمد تبدیل به گجت های قابل استفاده برای عموم جامعه بشوند و در دسترس همگان قرار گیرند.

در این جلسه مهندس امیرحسین خیریه با تاکید بر اهمیت حقوق مالکیت فکری و معنوی به ویژه در شرکت های علمی مانند فارمد از جدی نگرفتن قوانین مربوط به حفظ مالکیت فکری گلایه و آن را بزرگترین ریسک برای مجموعه هایی از این دست دانست و تصریح کرد: از شش شرکت فعال در زمینه علوم اعصاب، دست کم چهار شرکت به طور مستقیم از همکاران همین شرکت بودند که بعدتر با سواستفاده از دانش و تجربه ای که ما هزینه آن را پرداخته بودیم، امروز مشغول فعالیت هستند و این مساله سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه را برای ما بسیار پرریسک کرده است.

وی با اشاره به از اهمیت استراتژیک بازوی رباتیک سگال استپ به عنوان یک تکنولوژی کاملاً داخلی و نوآورانه برای صادرات در این حوزه صحبت کرد و افزود: در خیلی از محصولات دیگر، ما مزیت رقابتی نسبت به رقبای اروپایی خود نداریم. اما در این بازوی رباتیک، ما شیوه های درمانی تحریک مغناطیسی مغز را دگرگون کردیم و همین الان هم تقاضا برای این تکنولوژی از کشورهای اروپایی وجود دارد.

دکتر” سید محمد مهدوی ” دبیر این ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد و دستاوردهای این مجموعه فناور گفت: امروزه با تلاش های انجام شده در سطح کشور، ظرفیت ها و امکانات موثری در امر تربیت و تامین نیروی انسانی و ایجاد زیر ساخت ها فراهم شده تا فرصت های لازم برای تولید ، ساخت و بومی سازی تجهیزات و ابزارها بویژه در حوزه های علوم شناختی و علوم اعصاب مهیا شود و این ستاد تلاش می کند همکاری های مفید و مثبتی میان مراکز تحقیقاتی ، تخصصی و دانشگاهی در حوزه های علوم شناختی برقرار و از ظرفیت ها و امکانات برای ساخت و تامین دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز استفاده شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در این نشست همچنین خاطر نشان کرد: با هدف گسترش فعالیت های تحقیقاتی، تشویق صاحبان فناوری، توسعه کسب و کارهای حوزه شناختی و ورود صنایع و شرکت ‌های بزرگ جهت سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و استارتاپ ‌های شناختی، ستاد آماده است برای توسعه هرچه بیشتر کسب و کارها به ایده پردازان و فناوران و مراکز و شرکت های دانش بنیان و سازندگان تجهیزات در حوزه های شناختی و علوم اعصاب شناختی کمک کند.

سگال مجموعه‌ایست پیشرو در ضمینه علوم اعصاب که با هدف برقرای ارتباطی صحیح بین انسان و هوش مصنوعی خلق شده است. این مجموعه با استفاده از ابزارهای نوین تکنولوژی و نوروساینس سعی بر این دارد تا مفهوم جدیدی از چیستی انسان ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سگال مراجعه فرمایید.

لازم به یادآوریست بازوی رباتیک سگال استپ مغز دستاوردی از تیم تحقیق و توسعه این شرکت‌ فناور، سال گذشته در حاشیه دوازدهمین کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی توسط دکتر سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی رونمایی شد. سگال استپ در حوزه علوم اعصاب برای تحریک میدان مغناطیسی مغز کاربرد دارد.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com