Wp Header Logo 1031.png

شفقنا- ارتش اسرائیل روز سه‌شنبه(امروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که لشکر 146 فعالیت‌های عملیاتی محدود، مشخص و هدایت‌شده علیه اهداف و زیرساخت‌های حزب‌الله در جنوب غربی لبنان را آغاز کرده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که الحاق لشکر 146 پس از یک سال فعالیت دفاعی انجام شده در مرز شمال غربی اسرائیل با لبنان صورت می‌گیرد و این لشکر چهارمین لشکر اسرائیلی است که در نبردهای لبنان شرکت می‌کند».

این بیانیه با اشاره به اینکه لشکر 146 اولین لشکر ذخیره است که در جنوب لبنان به عنوان بخشی از عملیات جاری علیه حزب الله در شمال لبنان شرکت می‌کند، تصریح کرد: «از ابتدای جنگ، ستاد لشکر 146 به عنوان دفاع منطقه‌ای عمل کرده است. در حالی که نیروهایش در شمال اسرائیل، نوار غزه و کرانه باختری مستقر بودند».

این بیانیه می‌افزاید: سربازان این لشکر دوشادوش تیپ 213 توپخانه و نیروهای اضافی برای شناسایی و خنثی سازی زیرساخت‌های تروریستی در منطقه کار می‌کنند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه گزارش داد که نیروهای لشکر گالیله شامل سه تیپ ذخیره به عملیات زمینی در جنوب لبنان پیوسته‌اند.

روز گذشته نیز ارتش این رژیم در راستای ادامه تشدید حملات به لبنان و در چارچوب عملیات نظامی زمینی در جنوب لبنان، چند شهر در الجلیل غربی را به عنوان منطقه بسته نظامی طبقه بندی کرد.

گسترش منطقه بسته نظامی شامل شهرک‌های راس ناقوره، شلومی، حنیتا، ادمیت و عرب العراشمه بود که برای اولین بار از زمان اعلام آغاز عملیات زمینی در لبنان، این شهرک‌ها منطقه بسته اعلام می‌شوند.

این خبر را در آرتی عربی ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com