Wp Header Logo 1481.png

دبیر کل انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران گفت: برای امسال تولید ۲۰ میلیون دستگاه لوازم خانگی هدفگذاری شده است که اگر تولیدات به روال کنونی پیش برود به بیش از عدد تعیین شده خواهیم رسید.

تولید صنعت لوازم خانگی؛ فراتر از برنامه
به گزارش تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای عباس هاشمی با بیان اینکه حال صنعت لوازم خانگی خوب است افزود: در ۵ سال اخیر، تولیدات این صنعت از سالانه ۱۰ میلیون دستگاه به بیش از ۱۸ میلیون دستگاه رسیده است و تا پایان سال این تعداد از مرز ۲۰ میلیون دستگاه عبور خواهد کرد.

 

وی اضافه کرد: با روند رو به رشد تولیدات این صنعت، امیدواریم بستر‌های صادراتی هموار شود تا بتوانیم به کشور‌های هدف صادرات داشته باشیم.

 

دبیر کل انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در ۵ سال اخیر، صنعت لوازم خانگی از حیث میزان تولیدات، کاهش ارزبری، تعمیق ساخت داخل، توسعه شبکه خدمات پس از فروش و همچنین توسعه قطعه سازی در کشور به عنوان موتور محرکه توسعه پایدار صنعتی، پیشرفت‌های خوبی داشته است.

 

هاشمی ابراز امیدواری کرد با ورود کسب و کار‌های نوپا (استارتآپ ها) و ارتباط و همکاری تولیدکنندگان این صنعت با شرکت‌های دانش بینان، مسئله هوشمند سازی لوازم خانگی هم رونق گیرد.

 

 وی گفت: در زمینه کاهش مصرف انرژی (ذخیره سازی انرژی) در صنعت لوازم خانگی، حرکت به سمت آی او تی (IOT) یا اینترنت اشیا و در نهایت هوشمند سازی لوازم خانگی قدم‌های خوبی برداشته شده است به طوریکه در تولید انواع یخچال فریزر و لباس شویی با فناوری‌های جدید موفق بوده ایم.

 

دبیر کل انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران با تاکید بر معادل سازی استاندارد صنعت لوازم خانگی داخلی با استاندار‌های جهانی هم افزود: این انجمن، ۱۱ کمیسیون تخصصی دارد که یکی از آنها، کمیسیون استاندارد است؛ برای توسعه صادرات، باید استاندارد‌های داخلی با استاندارد‌های جهانی مطابقت کند، زیرا نمی‌شود صحبت از صادرات شود، اما استاندارد‌های داخلی با استاندارد‌های جهانی معادل سازی نشود.

 

دبیر کل انجمن ملی صنایع لوازم خانگی ایران بزرگترین مانع صادرات را موضوع رفع تعهد ارزی دانست و گفت: از دولت جدید تقاضا می‌کنم از طریق اطلاعات سامانه جامع تجارت، به هر میزان که واحد‌های صنعتی ارز استفاده می‌کنند، رفع تعهد ارزی صورت گیرد، زیرا در این صورت، واحد‌هایی که تعمیق ساخت داخل بیشتری دارند در حوزه صادرات آسیب بیشتری خواهند دید.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com