Wp Header Logo 1498.png

شفقنا- دو مقام آمریکایی می‌گویند: واشنگتن به این نتیجه رسیده که ایران هنوز تصمیمی برای ساخت بمب اتمی نگرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند: دولت ایالات متحده بر این باور است که باوجود ترورهای اسرائیل در خاک ایران و لبنان علیه متحدان ایران، این کشور هنوز تصمیمی برای تولید بمب اتمی نگرفته است. این دو نفر یک مقام ارشد دولت بایدن و دیگری سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی (ODNI) هستند.

هفته پیش نیز ویلیام برنز، رئیس سیا گفته بود: ایالات متحده هیچ مدرکی ندیده است که رهبر ایران تصمیم خود در سال 2003 مبنی بر تعلیق برنامه تسلیحاتی را تغییر داده باشد.

سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی گفت: ما ارزیابی می‌کنیم که رهبری عالی ایران تصمیمی برای از سرگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای که ایران در سال 2003 تعلیق کرده بود، نگرفته است.

احتمالا این ارزیابی می‌تواند به موضع آمریکا در مخالفت با هرگونه حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران کمک کند. جو بایدن پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل گفت که از حمله این رژیم به سایت های هسته ای ایران حمایت نخواهد کرد. این موضع با مخالفت جمهوریخواهان تندرو از جمله دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مواجه شد. ترامپ از اسرائیل خواسته بود تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف بگیرد.

گفتنی است ایران همواره تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای را رد کرده است.

این خبر را در رویترز ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com