Wp Header Logo 1502.png

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد تاسیس سازمانی که متولی امور روستا‌ها باشد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نوری، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت توسعه روستا‌ها و مناطق عشایری گفت: حتما سازمانی که متولی مشخص امور روستا‌ها باشد، تشکیل خواهد شد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد به بعد روستا محور بودن کشاورزی بیشتر توجه شود و با کوچکترین واحد‌های تولیدی در روستا‌ها و مناطق عشایری نیز بخش فعالی از زنجیره تولید باشند.

نوری تصریح کرد: برنامه‌های بخش کشاورزی و توجه به کشاورزان خرد و فعالیت‌های سنتی، روستایی و تولیدات روستا پایه در کنار حمایت از زنجیره‌ها و واحد‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

نبود متولی مشخص برای روستا‌ها سالهاست مورد توجه کارشناسان و سیاستگذاران بوده و اغلب، بر لزوم انسجام تشکیلاتی برای مدیریت روستا‌ها و مناطق عشایری تاکید کرده اند.

آمقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه توسعه کلان کشور بدون توسعه روستایی کامل نخواهد بود، گفت: جوامع روستایی همواره سکونتگاه‌های کلیدی در توسعه ملی به شمار می‌روند.

پالوج، عضو هیئت علمی موسسه اقتصاد کشاورزی نیز در این باره می‌گوید: بر اساس قانون، موضوع توسعه روستا‌ها و مناطق عشایر بر عهده وزارت جهاد است، اما پرداختن به امور تخصصی مانند آب و خاک و پژوهش باعث کمرنگ شدن این موضوع شده است.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com