Wp Header Logo 1550.png

وزیر نیرو:

وزیر نیرو با بیان اینکه هر نیروگاه خورشیدی یک کیلوواتی یک هزار و ۸۰۰ کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند، گفت: تا پایان سال به تعداد واحد‌های تجدید پذیر کشور افزوده خواهد شد.

ظرفیت تجدیدپذیر‌ها تا پایان امسال افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عباس علی‌آبادی در نشست مشترک اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امید است در دو سال آینده در مجموع در صنعت برق حدود شش هزار مگاوات افزایش ظرفیت را از محل صرفه‌جویی و … رقم زده شود.

وی رفع ناترازی برق در کشور را در کنار پیشبرد بسیاری از امور، مستلزم همکاری و همیاری مجلس شورای اسلامی با بدنه دولت دانست و افزود: من امروز قبول کردم در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه صنعت آب و برق وارد شده‌ام و انتظار دارم نمایندگان خانه ملت برای برون‌رفت از چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این صنعت در کنار وزارت نیرو قرار گیرند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برنامه‌های ارایه شده برای صنعت آب و برق درابتدای دولت چهاردهم تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که ۱۰۰ درصد آن مورد تأیید نمایندگان قرار گرفت.

علی‌آبادی به در خواست خود از رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: ما به فعالان صنعت برق بدهکاریم و لازم است بدهی دولت به بخش خصوصی تسویه شود تا انتظار تداوم همکاری‌ها وجود داشته باشد. هم‌اکنون بدهی حسابرسی شده به بخش خصوصی ۱۰۰ همت است.

وی تسریع در انجام و پیشبرد امور اداری را درخواست دیگر خود از رئیس‌جمهور دانست و ادامه داد: طبق قانون باید ساخت داخل رعایت شود؛ در حوزه تجدیدپذیر‌ها در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در حوزه تولید برق وجود ندارد و باید سازوکار توسعه این امر فراهم شود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com