Wp Header Logo 2352.png

شفقنا- جنگ لفظی میان مسکو و کی‌یف به جز میدان نبرد در صحنه سیاست هم ادامه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: یک دیپلمات ارشد اوکراینی گفت: بعنوان یک میراث مناسب برای جو بایدن، برای او بهتر است که پیش از کنار رفتن، با عضویت اوکراین در ناتو موافقت کند.

ناتالیا گالیبارنکو، سفیر اوکراین در پیمان ناتو گفت: ایده ما این است که در این لحظه دعوت به اوکراین یک سیگنال سیاسی است. ما صادقانه معتقدیم که این می‌تواند بخشی از میراث دولت کنونی آمریکا باشد.

اوکراین درحالی به دنبال پیوستن به پیمان نظامی ناتو است که روسیه در مورد این گزینه هشداری سخت به غربی‌ها داده است. از سوی دیگر وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای آینده جنگ در اوکراین نیز چندان روشن نیست. ترامپ که بارها اعلام کرده به محض ورود دوباره به کاخ سفید به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد. موضع کامالا هریس دمکرات هم در حمایت از اوکراین چندان مشخص نیست.

حضور در ناتو، اوکراین را به بخشی از پیمان دفاعی متقابل ناتو تبدیل می‌کند که به این معنی است که حمله به یک عضو، حمله به همه تلقی می‌شود، اگرچه فرآیند الحاق ممکن است سالها طول بکشد.

این درحالی است که ولودیمیر زلنسکی طرح موسوم به پیروزی خود را به پارلمان کشورش داده است. سخنگوی کرملین در واکنش به این رخداد، اوکراین را به هشیاری و قبول کردن واقعیات فراخوانده است. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز چهارشنبه گفت: هنوز خیلی زود است که درباره طرح پیروزی رئیس جمهور اوکراین اظهار نظر کنیم، اما کی‌یف باید هشیار شده و بیهوده بودن سیاست هایی را که دنبال می کند، درک کند.

این خبر را در رویترز ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com