Wp Header Logo 2372.png

معاون وزیر نفت گفت: کاهش ناترازی انرژی از طریق کاهش هدررفت باید اولویت داشته باشد، به همین علت تا پایان دولت چهاردهم، ۹۰ درصد گاز‌های مشعل جمع‌آوری می‌شود.

۹۰ درصد گازهای مشعل تا پایان دولت چهاردهم جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی، در همایش بهینه سازی مصرف انرژی که امروز (۲۳ مهر) برگزار شد، گفت: قانون برنامه هفتم تکالیفی را برای افزایش تولید گاز با کمک بخش خصوصی وضع کرده که اولین قرارداد با صنایع انرژی‌بر برای سرمایه‌گذاری در توسعه میادین گازی، تا یک ماه آینده منعقد می‌شود.

فلاحتیان تأکید کرد: طبق قانون و دستورالعمل‌ها، گازی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تولید می‌شود، هم برای رفع نیاز این سرمایه‌گذاران در دوره اوج مصرف زمستانی و جلوگیری از قطع گاز آنها و هم برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای آنها تخصیص داده می‌شود.


تشکیل سازمان بهینه سازی مستقل از وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو

فلاحتیان با بیان این که بهینه‌سازی مصرف انرژی باید اولویت کشور باشد، گفت: وزارت نفت با تجمیع سازمان‌هایی مثل بهینه‌سازی مصرف سوخت و ساتبا در وزارت نیرو و دستگاه‌های دیگری که به صورت موازی در این حوزه فعال هستند و تشکیل سازمان جدید بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی موافق است.

وی افزود: پیگیر این هستیم که هرچه سریع‌تر، اساسنامه سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی طبق قانون برنامه هفتم در دولت تصویب و این سازمان تشکیل شود.

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیارد دلار مصوبه شورای اقتصاد در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف داریم که انتشار گواهی‌های صرفه‌جویی در بازار سرمایه می‌تواند به تأمین مالی اجرای آنها کمک کند.­

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com