Wp Header Logo 2406.png

شفقنا- رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: چند روز پیش ۱۰۰‌ کامیون ارزاق و مواد زیستی که مردم کمک کرده بودند را به لبنان اعزام کردیم و ظرف چند روز آینده نیز یک کشتی ۱۰ هزار تنی از کمک‌های اختصاصی مردم را اعزام می‌کنیم.

به گزارش شفقنا، پیرحسین کولیوند ۲۵ مهرماه در اجلاسیه ۶۷ شهید امدادگر خراسان شمالی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یک وسیله عمومی به نام پیجر را تبدیل به وسیله ترور کرد و ۳۰۰۰ مجروح چشمی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: هرجای دنیا این تعداد مجروح چشم ایجاد می‌شد به مشکل می‌خورند اما ظرف چند ساعت ۲۰۰ پزشک کشور ما برای کمک، اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: در لبنان شرایط سختی بود و شهید سید حسن نصرالله می‌گفت نمی‌خواهد باری بر دوش ما بگذارد، اما ما آماده رفتن شدیم و ظرف چند ساعت خودمان را به لبنان رساندیم.

وی با بیان اینکه بعضی از مجروحان از ناحیه هر دو چشم، بینی، سینه و انگشت دچار مجروحیت شده بودند، افزود: آنجا یک جنایت جنگی به تمام معنا رخ داده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ۷۰۰ نفر مجروحی که وجود داشت ۵۰۰ نفر را به کشور آوردیم که ۵۰‌ نفر به خراسان رضوی اعزام شدند و در مجموع ۸۰ درصد مجروحان از نابینایی نجات پیدا کردند.

وی اظهار کرد: برای این رژیم منحوس، امدادگر، صلیب سرخ و بیمارستان فرقی نمی‌کند و حتی جایی که یکبار بمباران کرده بود را برای اینکه کسی به کمک آن‌ها نرود دوباره بمباران می‌کرد.

کولیوند با بیان اینکه لبنان به نمایشگاهی از جنایت جنگی تبدیل شده است، بیان کرد: ۳۰۰ هزار نفر از لبنان به روسیه رفتند و یک‌میلیون نفر آواره شدند.

کولیوند تاکید کرد: در لبنان، بیمارستانی در یک محل برپا کرده بودیم که می‌شد ۱۰۰ هزار نفر را نیز پیرامون آن اسکان داد اما ساعت ۲ صبح با ۱۰ موشک آنجا را از بین بردند.

وی با تأکید بر اینکه اما ما یک بیمارستان و مرکز دیگر ایجاد کردیم و در این مسیر کوتاه نمی‌آییم، افزود: مسیر ما را شهدا مشخص کرده‌اند و افتخار ماست که در مسیر جهاد فی سبیل الله حرکت کنیم که یا کار را انجام دهیم یا جانمان را فدا کنیم. خودمان در صحنه حضور داریم و دبیرکل ما نیز دیروز از سوریه برگشت.

کولیوند بیان کرد: چند روز پیش ۱۰۰‌ کامیون ارزاق و مواد زیستی که مردم کمک کرده بودند را به لبنان اعزام کردیم و ظرف چند روز آینده نیز یک کشتی ۱۰ هزار تنی را از کمک‌های اختصاصی مردم اعزام می‌کنیم.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com