Wp Header Logo 2550.png

خبرگزاری آناتولی خبر داد: رهبران اتحادیه اروپا حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، بنادر و کشتی‌های تجاری را محکوم کردند و بر تعهد خود برای ادامه حمایت از کی‌یف در همه زمینه‌ها تأکید کردند.

این اظهارات در بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل، روز پنجشنبه، که با حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برگزار شد، بیان شد. سران اروپایی در این نشست «طرح پیروزی» آماده شده برای پایان دادن به جنگ نیز گوش دادند.

بر اساس این بیانیه، رهبران بر تعهد خود مبنی بر پرداخت 35 میلیارد یورو از 45 میلیارد یورو تعهد شده توسط جی 7 تا پایان سال جاری تاکید کردند.

آنها حملات روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین را قبل از زمستان به شدت محکوم کردند و تصمیم خود را برای تشدید تلاش ها برای تقویت امنیت انرژی و ادغام آن با اتحادیه اروپا اعلام کردند.

رهبران اروپایی همچنین آسیب روسیه به زیرساخت های بندری اوکراین، حملات این کشور به کشتی های تجاری و «استفاده از غذا به عنوان سلاح» را محکوم کردند.

آنها اشاره کردند که سیاست تحریم روسیه و مسدود کردن دارایی‌های آن را تا پایان جنگ ادامه خواهند داد و حمایت کشورهای ثالث از مسکو از جمله ایران را محکوم کردند.

سران اروپایی در این بیانیه تأکید کردند که اوکراین که نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا است، در مسیر عضویت خود مورد حمایت قرار خواهد گرفت. روسیه هجوم به اوکراین را رد می‌کند و دلیل عملیات نظامی خود را برای حمایت از روس‌زبانان شرق اوکراین و همچنین تهدیدهای اوکراین علیه امنیت ملی خود عنوان کرده است. پیوستن اوکراین به ناتو مهمترین این تهدیدها است. کی‌یف این اظهارات را مداخله در امور خود توصیف کرده است.

متن این خبر در خبرگزاری آناتولی

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com