Wp Header Logo 2714.png

شایانیوز- شاید بشه گفت بیشترین وقت هر خانم خونه داری توی آشپزخونه می گذره؛ از پخت و پز و شستشو تا تمیز و مرتب کردن وسایل و قسمت های مختلف این مکان مهم که اگر تمیز و منظم باشه، کارها خیلی بهتر آسون تر انجام میشه. چیدمان کابینت ها، برق انداختن سینک، تمیز کردن اجاق گاز، لباسشویی، یخچال، هود، ماکروفر و…

یکی دیگه از مهم ترین کارهای توی آشپزخونه، تمیز کردن دیوارهای اونه. کاشی های آشپزخونه در معرض جرم گرفتن و چرب شدن هستن و باید به طور مداوم تمیز بشن وگرنه لکه های چربی سرسخت میشن و پاک کردنشون دیگه راحت نیست. توی این مطلب، در مورد ترفندهای ساده برای تمیز کردن دیوارهای آشپزخونه مخصوصا دیوار پشت گاز صحبت می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

tamiz-kardan-3

تمیز کردن دیوار آشپزخونه؛ بانوجان سرکه رو دریاب!

یکی از بهترین مواد که هم طبیعیه و هم در دسترس و استفاده از اون، هیچ ضرری برای سلامتی انسان نداره، سرکه ست. این ماده شگفت انگیز علاوه بر مصارف غذایی و خوراکی، برای تمیز کردن سطوح مختلف هم بی نظیره. اگر کاشی ها و دیوارهای آشپزخونه شما، نیاز به تمیز شدن دارن می تونید یک لیوان سرکه رو با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و روی دیوارها اسپری کنید سپس با یک دستمال بدون پرز، دیوارها و کاشی های آشپزخونه رو تمیز کنید. اگر چربی ها قدیمی و سخت هستن نیازه تا چند بار این کار رو انجام بدید.

استفاده از سرکه برای تمیز کردن دیوارهای آشپزخونه از این جهت هم خوبه که خاصیت سرکه باعث میشه تا چرب شدن دوباره اون ها به تاخیر بیفته.

tamiz-kardan-6

تمیز کردن دیوار آشپزخونه؛ نمک و لیمو هم معجزه میکنن

یکی دیگه از مواد ساده و در دسترس برای تمیز کردن دیوارهای آشپزخونه، نمک هست که بلورهای اون خاصیت سایندگی دارن و در ترکیب با لیمو می تونن به خوبی لکه های چربی مخصوصا قسمت پشت اجاق گاز رو تمیز کنن.

دستمال بدون پرز نمداری رو داخل مقداری نمک بزنید، به آبلیمو آغشته کنید و سپس روی دیوارها بکشید. این کار رو تا تمیز شدن لکه های چربی ادامه بدید و در پایان با یک دستمال نمدار تمیز، دیوارها پاک کنید.

tamiz-kardan-5

kashi1

تمیز کردن دیوار آشپزخونه؛ جوش شیرین رو امتحان کن

جوش شیرین هم ماده در دسترس و خونگی بعدیه که میتونه به خوبی دیوارها و کاشی های آشپزخونه رو تمیز و براق کنه. یک فنجون جوش شیرین رو با یک فنجون آب گرم مخلوط کنید تا خمیر رقیقی به دست بیاد. این خمیر رو با یک اسفنج یا برس نرم روی دیوارها و کاشی های آشپزخونه بکشید و اجازه بدید تا حدود 10 دقیقه بمونه بعد با یک دستمال بدون پرز تمیز، خمیر جوش شیرین رو از دیوارها تمیز کنید.

جالبه بدونید خمیر جوش شیرین برای تمیز کردن دیوارهای گچی آشپزخونه که چربی گرفتن هم مناسبه و میتونه به خوبی اون ها رو تمیز کنه.

tamiz-kardan-7

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com