Wp Header Logo 2734.png

شفقنا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: «طبق اعلام وزیر راه دولت چهاردهم، 800 هزار واحد طی سه سال اخیر ساخته شده و براساس گزارش‌هایی که وزیر قبلی راه و شهرسازی ارائه دادند این آمار حدود یک میلیون و ششصد هزار واحد بوده است لذا ۵۰ درصد اختلاف داریم که باید شفاف سازی شود.»

آقای محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا در رابطه با وضعیت ساخت مسکن در کشور، گفت: گزارش وزیر راه در خصوص میزان اجرای قانون جهش تولید مسکن که در کمیسیون ارائه دادند بسیار با واقعیت‌ها و آنچه که در قانون، مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال پیش بینی کرده بودیم، فاصله دارد. بنابراین من کمیته تشکیل دادم تا اجرای قانون جهش تولید مسکن را طی سه سال اخیر بررسی کند تا مشخص شود چه تعداد واحد ساخته شده و چه تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

برخی بانک ها با اجرای قانون جهش تولید مسکن همراهی نمی کنند

وی در خصوص همراهی بانک‌ها با اجرای قانون جهش مسکن گفت: متاسفانه بانک‌ها همراهی با این مسئله نداشتند و تنها بانک مسکن همراهی کوتاهی با این موضوع داشت و اگر همین روال پیش برود، از اجرای این قانون چیزی عاید مردم نخواهد شد مگر اینکه اراده‌ای برای انجام آن وجود داشته باشد.

«رئیس سازمان امور مالیاتی، ترک فعل مرتکب شده است»

آقای رضایی کوچی اظهار داشت: هفته بعد از تعطیلات مجلس، در کمیسیون عمران میزبان وزیر اقتصاد خواهیم بود همچنین رئیس امور مالیاتی را دعوت کردیم زیرا طبق قانون اگر بانک‌ها تسهیلات مسکن را پرداخت نکنند، رئیس امور مالیاتی باید برای بانک‌های متخلف، مالیاتی در نظر بگیرد و از نگاه ما رئیس سازمان امور مالیاتی، ترک فعل مرتکب شده است و طبیعی است که طبق قانون باید جوابگو باشد.

عده ای به دولت القا می کنند که تسهیلات مسکن باعث افزایش تورم می شود

وی خاطرنشان کرد: مسکن باید در اولویت کار دولت و مجلس قرار بگیرد. متاسفانه عده‌ای به دولت القاء می‌کنند که اگر تسهیلات مسکن داده شود، تورم بالا می‌رود درحالی که اگر نقدینگی در حوزه طلا، بورس و ارز هزینه شود، تورم افزایش می یابد اما توسعه زیرساخت‌ها خصوصاً مسکن، باعث رونق تولید و همچنین ایجاد اشتغال خواهد شد.

آمار متفاوت وزرای راه فعلی و قبلی در خصوص واحدهای ساخته شده قانون جهش تولید مسکن

آقای رضایی کوچی در خصوص تعداد واحدهای ساخته شده نهضت ملی مسکن گفت: حدوداً ۳۰ هزار واحد در قالب اجاره ۹۹ ساله و ۳۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و تعدادی هم واحد در مسکن فرسوده ساخته شده است و طبق آمارهای وزیر راه حدود ۸۰۰ هزار واحد طی سه سال ساخته شده است اما طبق گزارش‌هایی که وزیر قبلی راه و شهرسازی ارائه دادند این آمار حدود یک میلیون و ششصد هزار واحد بوده است لذا ۵۰ درصد اختلاف آمار داریم که باید شفاف سازی شود.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com