Wp Header Logo 2766.png

شفقنا-«هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه در دیدار با هیاتی از حماس به ریاست«محمد درویش»، رئیس مجلس شورای این جنبش شهادت «یحیی السنوار»، رهبر حماس را به مردم فلسطین و اعضای این گروه تسلیت گفت.

به گزارش شفقنا به نقل از المیادین، فیدان تصریح کرد: ترکیه همه توان و امکانات دیپلماتیک خود را برای به حرکت درآوردن جامعه جهانی و متوقف‌سازی فاجعه انسانی در غزه به خصوص در شمال این باریکه بکار خواهد گرفت.

وی با ابراز امیدواری از نشست چند روز پیش گروه‌های فلسطینی در قاهره، بر حمایت از گام‌ها جهت توافق داخلی فلسطینی‌ها تاکید کرد.

فیدان همچنین بر لزوم تداوم مذاکرات آتش‌بس تا رسیدن به توافق تبال اسرا میان دو طرف تاکید کرد.

حماس هم در بیانیه مربوط به این دیدار تصریح کرد: هیاتی از حماس به ریاست محمد درویش با وزیر خارجه ترکیه در شهر استانبول دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به حملات اسرائیل به ویژه اوضاع انسانی در شمال غزه رایزنی کرد.

در این دیدار همچنین درخصوص تحولات مربوط به مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا و نیز  تلاش‌ها برای پشتیبانی از مردم فلسطین به خصوص در شمال نوار غزه که در معرض فجیع‌ترین حملات اسرائیل قرار دارند، رایزنی شد.

هیات حماس با اشاره به اوضاع جاری در غزه به خصوص بحران انسانی کنونی در شمال آن در نتیجه محاصره مستمر از دو هفته پیش و کشتارهای روزانه در این منطقه، به اقدامات اشغالگران در مناطق مختلف فلسطین، قدس اشغالی و اوضاع اسرا در زندان‌های اسرائیل پرداختند.

هیات حماس همچنین به نتایج و پیامدهای دیدارهای هیات حماس و فتح در قاهره به دعوت و نظارت مصر اشاره کردند.

متن این خبر در المیادین

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com