Wp Header Logo 2843.png

شفقنا- صبح روز یکشنبه، در چهارمین روز از جشن العرش یهودیان «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل با همراهی بیش از هزار شهرک‌نشین تحت حفاظت شدید پلیس این رژیم، از باب مغاربه وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند، در همین حال، پلیس رژیم صهیونیستی محدودیت‌های شدیدی بر ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی اعمال کرد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب 48 نوشت: «ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، وارد محوطه دیوار البراق شد و در کنار صدها شهرک‌نشین و خاخام، به انجام نیایش‌های تلمودی پرداخت».

این یورش‌های جمعی به مسجد الاقصی در پاسخ به فراخوان‌های گروه‌های معبد موهوم بود که به دنبال انجام یورش‌های گسترده به مسجد الاقصی در طول هشت روز جشن العرش بودند.

اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی اعلام کرد که بیش از هزار شهرک‌نشین، از جمله ده‌ها دانش‌آموز مدرسه دینی یهود، با حفاظت شدید پلیس رژیم صهیونیستی و انجام گشت‌های تحریک‌آمیز وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و برخی از آن‌ها در مقابل گنبد صخره به نیایش‌های تلمودی پرداختند، پلیس این رژیم فلسطینی‌ها را از مسیر یورش شهرک‌نشینان دور نگه داشته بود..

یک شهرک‌نشین در سمت شرقی مسجد الاقصی و در فاصله چند متری باب الرحمه، با حضور و حفاظت نیروهای رژیم اسرائیل، به شیپور نواخت.

به گفته اداره اوقاف در قدس اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی شهر قدیم و محوطه مسجد الاقصی را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده و در مسیرها و خیابان‌های اصلی، موانع خود را برای تأمین جشن یهودیان “العرش” نصب کرده است.

گروه‌های معبد به دنبال انجام گسترده‌ترین یورش ممکن به مسجد الاقصی در طول جشن العرش هستند که تا چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت. انتظار می‌رود که این دوره شاهد تنش‌های شدیدی باشد.

فلسطینی‌ها به طور مداوم از مردم می‌خواهند که به قدس و مسجد الاقصی رفته و حضور خود را در این مکان مقدس افزایش دهند تا در مقابل طرح‌های تقسیم و یهودی‌سازی که رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان در حال اعمال آن هستند، ایستادگی کنند.

این خبر را در عرب 48 ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com