Wp Header Logo 2855.png

شفقنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ بنزین در پایتخت منجر به افزایش قیمت تمامی اقلام خواهد شد درحالی که برخی از اقشار دیگر توانی برای افزایش قیمت ها ندارند.

آقای هادی محمدپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار شفقنا در خصوص احتمال تغییر نرخ بنزین، اظهار داشت: تغییر در نرخ بنزین به شرایط کشور بستگی دارد؛ اما من فکر می کنم آقای پزشکیان حداقل در سال اول چنین ریسکی را انجام نمی دهد. ما در حال حاضر به واردکننده بنزین تبدیل شده ایم و به جای اینکه به دنبال کاهش مصرف یا کنترل قیمت باشیم، باید به دنبال سوخت های جایگزین برویم.

بهترین خودرو داخلی ما 12 لیتر بنزین مصرف می کند

وی افزود: خودروهایی که در کشورهای همسایه ما تردد می کنند، به طور میانگین روزانه 4 الی 5 لیتر مصرف سوخت دارند اما بهترین خودرو داخلی ما 12 لیتر بنزین مصرف می کند. ما حداقل تا 15 سال دیگر نمی توانیم این میزان مصرف را کنترل کنیم لذا نیاز است خودروهای برقی را جایگزین کنیم. همچنین دولت باید در کوتاه مدت تورم را کنترل کرده و نرخ ارز نیمایی و بازار را به هم نزدیک کند؛ در این صورت کنترل تورم راحت تر خواهد بود؛ در نهایت افزایش پلکانی قیمت بنزین طی چند سال باید در دستور کار قرار بگیرد.

بازنشستگان را به اقشار فقیر جامعه تبدیل کرده ایم.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات افزایش نرخ بنزین، اظهار داشت: افزایش نرخ بنزین در پایتخت منجر به افزایش قیمت تمامی اقلام خواهد شد درحالی که برخی از اقشار توانی برای افزایش قیمت‌ها ندارند و متاسفانه به دلیل اتخاذ سیاست های غلط، بازنشستگان را به اقشار فقیر جامعه تبدیل کرده ایم.

دولت در هر لیتر بنزین 57 هزار تومان یارانه می دهد

آقای محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: اکنون دولت هر لیتر بنزین را حدودا 60 هزار تومان وارد کرده اما 3 هزار تومان به ما می فروشد یعنی 57 هزار تومان یارانه می دهد که این رقم باید به صورت پلکانی اصلاح شود و همانطور که تاکید کردم همزمان با اصلاح نرخ بنزین به صورت پلکانی، تورم باید کنترل شود؛ بنابراین اگر مردم را در تصمیماتمان در نظر بگیریم، می توانیم سیاست های خوبی را اعمال کنیم.

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com