Wp Header Logo 3522.png

شفقنا- نیمی از مسلمانان در کشورهای مختلف اروپایی می‌گویند در یک سال گذشته حداقل یک مورد آزار زبانی و نژادی را تجربه کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: یک آژانس حقوق بشر اروپایی اعلام کرد: مسلمانان در سراسر اروپا با موج نگران کننده نژادپرستی مواجه هستند که تا حدی با لفاظی غیرانسانی فعالان و سیاستمداران علیه مسلمانان تقویت شده است؛ به طوریکه بسیاری از مسلمانان در این تحقیق تاکید دارند که در یک سال گذشته حداقل یک بار مورد آزار نژادی قرار گرفته‌اند.

آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا موسوم به (FRA) این تحقیق که امروز پنجشنبه منتشر شده می‌گوید: نظرسنجی از 9600 مسلمان در 13 کشور عضو اتحادیه اروپا نشان داد که نژادپرستی و تبعیض در بیشتر جنبه های زندگی آنها جریان دارد. آزار کلامی همه جا هست، کودکان در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و نابرابری در دسترسی به فرصت های شغلی و تعصب در مورد اجاره یا خرید خانه وجود دارد.

این نظرسنجی پیش از شروع جنگ غزه تکمیل شده و این آژانس اعلام کرده که تعداد حوادث ضد مسلمانان از آن تاریخ تاکنون رو به افزایش بوده است. سیرپا رائوتیو، مدیر آژانس گفت: «ما شاهد افزایش نگران کننده نژادپرستی و تبعیض علیه مسلمانان در اروپا هستیم. این موضوع توسط درگیری‌ها در خاورمیانه تقویت شده و با لفاظی‌های غیرانسانی ضد اسلامی که در سراسر این قاره شاهد آن هستیم بدتر شده است.»

این آژانس در نظرسنجی از مسلمانان در اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئد دریافت که 47 درصد از آنان گزارش کرده‌اند که در پنج سال منتهی به سال 2022 نژادپرستی را تجربه کرده‌اند. این رقم در سال 2016 میلادی 39 درصد بود.

به نظر می‌رسد بیشتر شدن آزار علیه مسلمانان اروپا با روی کار آمدن و قدرت گرفتن راست‌های افراطی رابطه مستقیم دارد. مثلاً در اتریش 71 درصد از مسلمانان تجربه آزار نژادی را گزارش کرده‌اند. در آلمان نیز این رقم به 68 درصد می‌رسد.

در 13 کشور مورد بررسی، 39 درصد از مسلمانان تبعیض در بازار کار را گزارش کردند و 41 درصد در مشاغلی کار می کردند که معتقدند صلاحیتی بسیار بالاتر از آن را دارند. یک سوم از پاسخ دهندگان (35 درصد) هم گفتند که به دلیل تبعیض از خرید یا اجاره خانه منع شده اند. پیامدهای تبعیض علیه مسلمانان در اروپا جدی است چرا که بخش مهمی از آنان در فقر زندگی می‌کنند و شانس نیمه کار رها کردن تحصیل کودکان مسلمان بسیار بیشتر از دیگران است.

این خبر را در گاردین ببینید

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com