Wp Header Logo 3547.png

بزرگ‌ترین ترانسفورماتور بومی کوره قوس الکتریک

اقتصاد۲۴این آیین رونمایی شامگاه چهارشنبه به صورت ارتباط ویدیو کنفرانسی هم‌زمان با دومین روز برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فولاد ۱۴۰۳ در جزیره کیش خلیج همیشه فارس برگزار شد.

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو، بزرگترین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک با ظرفیت ۱۷۸.۲ مگاولت آمپر و وزن کل ۲۰۳ تُن، تغذیه‌کننده کوره قوس الکتریک (EAF) مورد استفاده در صنعت فولاد است که به سفارش شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، یکی از شرکت‌های فولادسازی کشور و به دست توانمند متخصصان گروه صنعتی ایران ترانسفو و با دانش فنی پیشرفته و پیچیده، طراحی و تولید شده است.

مهدی صادقی افزود: امروز در نمایشگاه فولاد ۱۴۰۳ که در کیش در حال برگزاری است، به شکل وبیناری و از طریق ارتباط مستقیم با کارخانه قدرت شرکت ایران ترانسفو در شهر زنجان، از این ترانسفورماتور رونمایی شد.

وی ادامه داد: این ترانسفورماتور آزمون‌های کارخانه‌ای را براساس به‌روزترین استاندارد‌های بین‌المللی با موفقیت پشت سر گذاشته است.

صادقی گفت: ترانسفورماتور‌های تغذیه‌کننده کوره‌های قوس الکتریکی از حساس‌ترین تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صنایع فولاد هستند که با توجه به ویژگی‌های خاص کاربرد آن‌ها، تنش‌های الکتریکی و حرارتی و الکترودینامیکی بیش‌تری نسبت به ترانسفورماتور‌های شبکه، به آن‌ها تحمیل می‌شود، از این رو پیچیدگی و حساسیت ویژه‌ای در تمام مراحل محاسبه و طراحی و تولید و تست این نوع از ترانسفورماتور‌ها لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های این ترانسفورماتور، می‌توان به تولید آن براساس فناوری اتصال Delta Close در داخل مخزن اشاره کرد که برای اولین بار در کشور انجام شده است.

صادقی اظهار کرد: اتصال خروجی سمت Hi current این ترانسفورماتور از نوع U-tube با جریان نامی ۹۰ کیلوآمپر بوده که با گردش آب خنک می‌شود؛ این ترانسفورماتور تأمین انرژی الکتریکی کوره ذوب با ظرفیت اسمی ۱۶۰ تُن را بر عهده دارد.

وی افزود: در کنار این ترانسفورماتور، یک دستگاه ترانسفورماتور کوره LF شرکت فولاد بوتیای ایرانیان با توان ۲۶.۴ مگاولت آمپر نیز با موفقیت تولید و آزمایش شده است.

صادقی گفت: گروه صنعتی ایران ترانسفو، به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده انواع ترانسفورماتور‌های قدرت در منطقه، برای خودکفایی در تولید این نوع از ترانسفورماتور‌ها و تامین نیاز شرکت‌های تولیدکننده فولاد، از اوایل دهه ۹۰ مستقیم و به‌طور ویژه در طراحی و تولید انواع ترانسفورماتور‌های کوره ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اتکا و باور به توان ملی، بهره‌گیری از دانش متخصصان ایرانی و فناوری پیشرفته و استفاده از باکیفیت‌ترین مواد عایقی و تجهیزات، نقطه قوت گروه صنعتی ایران ترانسفو در طراحی و تولید این نوع از ترانسفورماتور‌های صنعتی است.

صادقی گفت: ترانسفورماتور کوره LF ۳۰ مگاولت آمپر شرکت فولاد مبارکه اصفهان، نخستین ترانسفورماتور کوره ساخت داخل بود که توسط نیرو‌های متخصص و تلاشگر گروه صنعتی ایران ترانسفو، طراحی و تولید شده است و در سال ۱۳۹۱ تحویل شرکت فولاد مبارکه اصفهان شد.

وی افزود: گروه صنعتی ایران ترانسفو، با اتکا بر دانش و مهارت نیرو‌های متعهد خود، با تولید و تحویل اولین ترانسفورماتور کوره قوس الکتریک ۵۰مگاولت آمپر به مجتمع صنعتی فولاد اسفراین در سال ۱۴۰۰، گامی بزرگ در راستای بومی‌سازی و قطع وابستگی به این محصول استراتژیک برداشت و با افتخار این ترانسفورماتور از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حال بهره‌برداری است.

صادقی خاطرنشان کرد: در ادامه تولید محصولات استراتژیک صنعت فولاد از سوی «ایران ترانسفو»، ترانسفورماتور کوره ۱۲۰ مگاولت آمپر شرکت فولاد خراسان در سال ۱۴۰۲ تولید و تحویل شد.

وی اظهار کرد: انتخاب گروه صنعتی ایران ترانسفو، به‌عنوان تامین‌کننده برتر صنایع فولادی و گرفتن جایزه ملی فولاد از پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در سال ۱۴۰۲، گواه دیگری بر توانمندی مهندسان و کارگران متعهد و متخصص این گروه صنعتی است و اینک در سال ۱۴۰۳، در ادامه دستاورد‌های افتخارآمیز این گروه صنعتی، ترانسفورماتور کوره ۱۷۸.۲ مگاولت آمپر شرکت فولاد بوتیای ایرانیان به عنوان بزرگ‌ترین ترانسفورماتور کوره EAF ساخت داخل، توسط «ایران ترانسفو» تولید و با موفقیت آزمایش و رونمایی شد.

بزرگ‌ترین ترانسفورماتور بومی کوره قوس الکتریک در زنجان رونمایی شد

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com