Wp Header Logo 3679.png

این روزنامه اسرائیلی افزود: «تنها 4 هزار نظامی از مجموع 17 هزار نیروی ذخیره عملا با بازگشت به خدمت موافقت کرده‌اند.»

اسرائیل الیوم تصریح کرد: «ارتش اسرائیل با تشدید اختلافات داخلی و مخالفت حریدی‌ها با حضور در ارتش با کمبود شدید نیرو مواجه است به خصوص که جنگ فرسایشی در نوار غزه ادامه دارد و نبردها در جبهه لبنان اوج گرفته است.»

شبک الجزیره ساعاتی پیش گزارش داد که در بیست و چهار ساعت گذشته ۱۰ نفر از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه لبنان کشته شدند.

حریدی یک جریان دینی تندرو است؛ این دسته از یهودیان به صهیونیسم اعتقادی ندارند، اکثرا در فلسطین و آمریکا به‌سر می‌برند، برخی دیگر در اروپا زندگی می‌کنند، آنها از لحاظ اعتقادی به تورات و اصول و آیین‌های کهن یهودیت ایمان دارند.

پیروان این جریان دینی به متون تورات و تلمود و تعالم خاخام‌ها پایبند هستند و اتفاق نظر دارند که اسرائیل و زندگی یهودیان باید طبق شریعت یهود و تعالیم تورات باشد و نباید بر اساس دموکراسی و صهیونیسم و قوانین وضعی باشد، آنها نفوذ سیاسی خود را برای تحمیل این تعالیم بر زندگی روزانه اسرائیلی‌ها بکار می‌گیرند.

تعداد حریدی‌ها بالغ بر یک میلیون 28 هزار نفر است، در سال 2009‌، تعداد آنها 750 هزار نفر بوده است، رشد جمعیتی آنها بالغ بر 4 درصد است، حال آنکه رشد عمومی جمعیت در اراضی اشغالی 2.3 درصد است بدین معنا که جمعیت حریدی‌ها سریع‌ترین رشد را در اسرائیل دارد.

متن این خبر در المیادین

source

ecokhabari.com

توسط ecokhabari.com