07 آبان 1402 ساعت 14:29

سامسونگ از هوش مصنوعی برای ارتقای زوم دوربین گوشی های خود استفاده می‌کند؛ چیزی که می‌تواند به برگ برنده گلکسی S24 اولترا تبدیل شود.

کمپانی سامسونگ با انتشار یک ویدیو، از فناوری تازه‌ای برای بهبود توان زوم دوربین 200 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد. این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی که ISOCELL Zoom Anyplace نام‌گذاری شده، احتمالا برای نخستین بار در سری گلکسی اس 24 پیاده‌سازی خواهد شد.

به‌لطف آن، کاربران خواهند توانست تصویر زاویه باز و زوم شده را به‌طور همزمان در یک ویدیو داشته باشند. این قابلیت از هوش مصنوعی برای دنبال کردن خودکار سوژه‌های متحرک موجود در فریم استفاده می‌کند و به‌ادعای کمپانی کره‌ای، قادر به ضبط ویدیوهای زوم 4x با وضوح 4K بدون اُفت کیفیت است.

هوش مصنوعی زوم دوربین گوشی‌ها را متحول می‌کند

آن‌طور سامسونگ توضیح می‌دهد: دوربین‌ها برای زوم 3x یا بیشتر، از حالت wide به tele سوییچ می‌کنند که باعث تغییر کیفیت و زوایای تصویر می‌شود. ولی با این فناوری، دوربین واید 200 مگاپیکسلی می‌تواند بدون افت کیفیت، زوم 2 یا حتی 4 برابر اِعمال کند.

علاوه بر این، هنگام کم و زیاد کردن زوم در طول فیلم‌برداری هم روان بودن تصویر، خدشه‌دار نمی‌شود و همچنان سوژه‌های موجود در گوشه‌های تصویر، به‌طور موثری دنبال می‌شوند.

این فناوری با سنسور 200 مگاپیکسلی جدید ISOCELL HP2 کار می‌کند؛ پس می‌توان حدس زد که برای دوربین گلکسی اس 24 اولترا تدارک دیده شده است.

زوم دوربین سامسونگ گلکسی S24 اولترا

سامسونگ همچنین قابلیت End-to-End AI Remosaic را برای کوتاه کردن زمان پردازش در تصاویر رزولوشن بالا معرفی کرده است. به‌ادعای کمپانی، این باعث می‌شود که زمان لازم برای ثبت تصویر دوربین 200 مگاپیکسلی نصف شود. جزئیات دقیق‌تر و تولید رنگ بهتر، دیگر مزیت آن است.

همه شواهد از ارتقای چشمگیر دوربین Galaxy S24 Ultra حکایت دارند؛ پرچمداری که از قدرت پردازش بی‌بدیل اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز بهره‌مند خواهد بود.

source

توسط