Wp Header Logo 142.png

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار، روز گذشته را در کانال ۵۲ هزار تومانی آغاز کرد اما در ادامه معاملات دیروز روند صعودی دلار کمی تعدیل شد و در نهایت دلار با قیمت ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومان بسته شد.

جمعه شب حملات سنگین هوایی اسرائيل به شمال غزه آتش درگیری در منطقه خلیج فارس را که بیش از دو هفته از شروع آن می‌گذرد، تندتر کرد. این موضوع علاوه بر بازارهای جهانی روند قیمت بازارهای مالی در داخل کشور را نیز صعودی کرد.

کارشناسان اقتصادی پارامترهای کلان اقتصادی را به ضرر کاهش قیمت دلار می‌دانند. آنها معتقدند هر چه به ماه‌های پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم کار سیاست‌گذار برای مهار قیمت این اسکناس سخت‌تر می‌شود.

در هفته‌های اخیر علاوه بر موضوع شعله‌ور شدن جنگ میان اسرائيل و حماس، مساله تحریم‌های دوباره برخی از افراد در سپاه به بهانه کمک‌های مالی ایران به حماس و جهاد اسلامی فلسطین به بدگمانی معامله‌گران در بازار ارز دامن زده است. روز گذشته برخی فعالان بازار ارز به حساسیت غرب نسبت به موضوع دخالت ایران در جنگ منطقه اشاره داشتند.

روز گذشته قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز افزایش داشت. در بازار هرات دلار با افزایش ۳۵۰ تومانی با قیمت ۵۱ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد. دیروز دلار سلیمانیه هم با رشد بیش از هزار تومانی به کانال ۵۲ هزار تومانی ورود کرد و با قیمت ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته ۶ آبان در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۵۲ تومان عرضه شد و یک تومان رشد داشت. دلار حواله نیز بدون تغییر و با رقم ۳۷ هزار و ۵۰۲ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۵ هزار و ۷۲ تومان معامله شد و افزایش ۸۰۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) با رقم ۴۳ هزار و ۶۹۱ تومان تعیین شد و ۲۸ تومان افزایش داشت. یوروی حواله نیز با رقم ۳۹ هزار و ۷۱۹ تومان قیمت‌گذاری شد و ۲۵ تومان گرانتر شد.

دیروز درهم امارات با رشد ۱۰۰ تومانی با قیمت ۱۴ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد. در سایت معاملات الکترونیکی ارز (ETS) حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۱ تومان و اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۳۲ تومان درج شد و تغییر قیمتی نداشتند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

source

ecokhabari

توسط ecokhabari