به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین یوزباشی، هنرمند حوزه تجسمی و مقاومت در برنامه «ساعت به وقت قدس» گفت: متولد سال 1364 در تهران هستم و نزدیک به 20 سال است که در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت جدی و حرفه ای دارم. تحصیلاتم در دو رشته تصویر سازی و گرافیک در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

او افزود: هنرهای تجسمی زیر شاخه‌های متعددی از جمله نقاشی، تصویرگری، طراح گرافیک، مجسمه سازی و… دارد و می شود براساس عنوان گذاری که شده است یک تعریف لفظی از آن داشت؛ آنچه که از خیال، ذهن، افکار و درون فرد برمی آید و به تصویر برگردان و عینی می شود و در واقع از ذهنیت به عینیت تبدیل می شود. این تعریفی بدیهی و حداقلی درباره هنرهای تجسمی است که در شاخه های مختلف مثل نقاشی، گرافیک و حوزه های دیگر که در هنرهای تجسمی تعریف می شوند، تعاریف جدی تر و تخصصی تری هم دارد.

این هنرمند حوزه تجسمی بیان کرد: کارهای متعددی انجام داده‌ام، در موضوع فلسطین بیشتر در حوزه طراحی گرافیک و طراحی پوستر کارهایی انجام داده‌ام. در حوزه تصویرگری و مقداری هم در موضوعات طنز تلخ و کاریکاتور کار کرده ام. اخیرا هم فعالیتی کارگاهی در حوزه هنری شکل گرفت و کار روی یک تابلوی نقاشی را شروع کرده و مشغول این کار هستم.

یوزباشی توضیح داد: موضوع فلسطین یکی از پررنگ‌ترین و شفاف‌ترین موضوعات است و اینطور نبوده که من انتخابش کنم؛ موضوعی است که در مواجهه با آن قرار داشته‌ام. اگر سعی کرده ام به واسطه امکانی که هنر تجسمی و طراحی گرافیک و تصویرگری در اختیارم قرار داده است کاری با موضوع فلسطین انجام بدهم در اصل یک رفتار فطری انسانی و بدیهی انجام داده ام.

وی در پایان تاکید کرد: اینطور نیست که بگویم از بین موضوعات متعدد انتخابش کرده باشم و روی آن متمرکز شده باشم. چیزی است که آن را زندگی می‌کنیم. امروز که اتفاقات مربوط به طوفان الاقصی در مقابل چشم جهانیان رخ می‌دهد و ما هم ناظر آن هستیم، عرصه حق و باطل، ظلمت و نور بیشتر از هر زمانی مشخص است.

انتهای پیام/

source

توسط