Wp Header Logo 153.png





سرنوشت دلار ۲۸۵۰۰ تومانی در سال ۱۴۰۳ چه می‌شود؟


مصوبه دولت برای کالاهای مشمول ارز ۲۸۵۰۰ تومانی هفته گذشته برای فهرست دارو، مواد اولیه آن، تجهیزات مصرفی پزشکی و کالاهای اساسی کشاورزی ابلاغ شد. با اصلاح این مصوبه در شب گذشته، برنج و روغن خام به لیست کالاهای مشمول اضافه شدند.



به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته بود که تصویب‌نامه هیات وزیران درباره تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

این لیست را که در جلسه دوم اردیبهشت 1403 هیات وزیران درباره «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» مصوب شده بود، محمد مخبر در تاریخ هشتم اردیبهشت ابلاغ کرد.

در لیست اعلام شده از سوی هیات دولت: “داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی”، “تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه/ قطعات ساخت/ قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی یا مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی”، “تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران”، “شیرخشک رگولار/ رژیمی، فرآورده‌های متابولیک/ غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آنها”، “ملزومات دارویی شامل محلول چشمی‌‌ (اچ پی ام سی) و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها”، اقلام مشمول ارز ترجیحی در بخش سلامت هستند.





منبع :


اقتصادنیوز






source

ecokhabari

توسط ecokhabari