لب‌ یکی اجزاء تاثیرگذار بر زیبایی صورت می‌باشد و جذابیت ظاهری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد به همین دلیل بسیاری از بانوان و حتی آقایان توجه ویژه‌ای به تغییرات آن دارند. یکی از تغییرات کاملاً طبیعی که با افزایش سن در هر فردی ایجاد می‌شود افزایش فاصله بین بینی و لب می‌باشد؛ این تغییرات گاه جلوه ناخوشایندی به صورت می‌بخشد به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال لیفت لب یا سانترال لب می‌باشند.

لیفت سانترال لب باعث کاهش فاصله بین بینی و لب خواهد شد و تاثیرات فراوانی را بر زیباسازی صورت و همچنین افزایش اعتماد به نفس می‌گذارد؛ در این مقاله قصد داریم به موضوعات پیرامون سانترال لب عوارض آن بپردازیم پس تا انتهای این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می خوانیم

لیفت سانترال لب

همچون بسیاری از عمل‌های جراحی زیبایی، لیفت لب نیز با تزریق مواد بی‌حس کننده آغاز می‌شود؛ در لیفت لب پزشک با استفاده از قلم مخصوص جهت تشکیل الگو اقدام به مارک کردن بخش‌های معین شده می‌کند؛ در این عمل بر اساس الگوی کشیده شده پوست اضافی برداشته می‌شود و سپس با قسمت پوست زیر بینی بخیه می‌خورد.

نکات مهم قبل از انجام سانترال لب

در این قسمت از مقاله به ذکر نکات مهم قبل از انجام جراحی سانترال‌لب می‌پردازیم؛ این نکات عبارتند از:

  • جراحی سانترال لب جزء جراحی‌های کم ریسک می‌باشد اما بهتر است مراجعه کننده به میزان ارتفاع لب دقت کافی را داشته باشد.
  • مراجعه کنندگان می‌توانند با مشورت پزشک مربوطه و همچنین مراجعه به کلینیک‌های معتبر و دارای دستگاه عکسبرداری سه بعدی نتیجه بعد از جراحی را مشاهده کرده و تصمیم گیری بهتری داشته باشند.
  • بهتر است متقاضیان لیفت سانترال‌لب در روز جراحی از آرایش خودداری کنند.
  • اگر جزو افرادی هستید که سیگار یا دخانیات مصرف می‌کنید، بهتر است چند روز قبل از انجام سانترال لیفت لب آن را متوقف کنید.
  • اگر در زمان مراجعه برای انجام لیفت سانترال لب داروی خاصی را مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید زیرا مصرف برخی از داروها همچون آسپرین باعث افزایش خونریزی در فرد متقاضی خواهد شد.
  • اگر به مصرف داروی خاصی حساسیت دارید حتماً قبل از جراحی آن را به اطلاع پزشک خود برسانید.

 لیفت لب

نکات مراقبتی مهم بعد از انجام سانترال لب

معمولا افراد پس از انجام جراحی سانترال‌لب به یک هفته برای ریکاوری نیازمند می‌باشند و بهتر است در این دوره به نکات مراقبتی ذکر شده در ادامه مقاله عمل نمایند تا سریعا بهبود یافته و درگیر عوارض خاصی نشوند؛ مراقبت‌های بعد از عمل لیفت سانترال لب عبارتند از:

  • بهتر است افراد پس از انجام لیفت سانترال لب از انجام فعالیت‌های سنگین در منزل و خارج از آن خودداری نمایند.
  • اگر پس از جراحی سانترال لب درد زیادی را احساس کردید، بهتر است با مشورت پزشک از داروهای مسکن استفاده نمایید تا درد قابل تحمل باشد.
  • بهتر است تا مدتی پس از انجام عمل لیفت سانترال‌لب از خوردن غذاهای سفت خودداری نموده و در این مدت تنها از غذاهای نرم استفاده نمایید.
  • تا حد ممکن از باز و بسته کردن لب در مواقع غیر ضروری پرهیز نمایید.
  • تا حد امکان یک هفته پس از انجام لیفت سانترال لب از آرایش کردن به خصوص آرایش لب خودداری نمایید.
  • اگر پس از جراحی شاهد تورم لب بودید، می‌توانید با مشورت پزشک از کیت‌های سرمایشی برای جلوگیری از تورم و کاهش آن استفاده نمایید.

کاندیدای مناسب برای سانترال لب

در بسیاری از موارد افرادی که برای جراحی سانترال لب به پزشک مراجعه می‌کنند برخی از عمل‌های زیبایی را بر روی لب انجام داده‌اند و تمایل دارند برای رفع این مشکلات از لیفت سانترال لب استفاده نمایند؛ در حالت کلی لیفت سانترال لب برای افراد زیر مناسب می‌باشد:

  • یکی از بهترین کاندیداها برای سانترال لب اشخاصی هستند که دچار مشکلات ساختار لب و بینی می‌باشند.
  • دومین دسته از بهترین کاندیداها برای انجام این عمل افراد بالای ۲۰ سال می‌باشند که از وضعیت فعلی لب خود رضایت کافی را ندارند.
  • در سومین دسته از بهترین کاندیداها برای انجام سانترال لب افرادی قرار می‌گیرند که قصد از بین بردن چین و چروک‌های لب خود را دارند و یا لب آنها بسیار نازک و کم حجم است.

انواع روش‌های لیفت سانترال لب

در ادامه مقاله به انواع عمل‌های لیفت سانترال‌لب و نحوه انجام آنها می‌پردازیم؛ این روش‌ها عبارتند از:

برش زیر بینی

لیفت لب با برش زیر بینی با نام دیگر شاخ گاوی نیز شناخته می‌شود؛ در این روش پزشک تمامی برش‌ها را در زیر بینی ایجاد می‌کند و تمام قسمت‌های لب اعم از بالا، چپ و راست به سمت بالا کشیده می‌شود.

روش ایتالیایی

روش ایتالیایی یکی از روش‌های عمل سانترال لب می‌باشد که شباهت زیادی به روش برش زیر بینی دارد؛ یکی از تفاوت‌های مهم روش ایتالیایی و لیفت لب با برش زیر بینی این است که در این روش تنها دو برش بسیار ریز در زیر بینی ایجاد می‌شود.

به طور کلی روش ایتالیایی برای افرادی انجام می‌گیرد که لب بالایی آنها کشیده، دارای قوس بیش از حد و همچنین عدم تقارن باشد.

روش مستقیم

روش مستقیم یکی دیگر از روش‌های لیفت سانترال لب می‌باشد که منجر به حجیم‌تر و پررنگ‌تر شدن لب‌ می‌شود؛ در روش مستقیم قسمتی از پوست بیرونی لب برداشته شده و لب به سمت بالا کشیده می‌شود.

 لیفت گوشه لب

لیفت گوشه لب برای افرادی مناسب است که به دلیل افزایش سن و … حالت طبیعی لب خود را از دست داده و دچار شل شدگی شده‌اند؛ برای انجام این روش پوست گوشه لب را برش داده و به سمت بالا می‌کشند؛ این روش برای متقاضیانی که دارای خط حزن هستند نیز مناسب می‌باشد.

 لیفت شاخ گاوی

در این روش که به آن لیفت سانترال لب بالا نیز می‌گویند، زیر بینی همچون شاخ گاو با اندازه‌گیری دقیق برش داده می‌شود؛ سپس بخشی از پوست برداشته شده و با استفاده از بخیه شکاف پوست را می‌بندند.

لیفت لب گال‌ _ وینگ

در بسیاری از موارد فاصله لب و بینی فرد متقاضی هیچگونه مشکلی ندارد اما به دلیل مشکلاتی همچون نازک بودن لب بالا و … این روش استفاده می‌شود؛ در این روش پزشک شک به قصد برجسته کردن بخش‌های مختلف لب، قسمتی از پوست بالای لب را در زیر بینی به صورت عمودی جدا می‌کند.

با انجام برش‌های عمودی در زیر بینی یک شکاف بسیار کوچک ایجاد شده به همین دلیل نیازی به برداشت بافت بینی در این روش نمی‌باشد.

مزایای سانترال لب

جراحی لیفت سانترال‌لب یکی از روش‌های کم تهاجم بوده که برای زیبایی لب و افزایش حجم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از جمله مزایای سانترال لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر فراوان در جوانسازی صورت و لب‌ها
  • امکان نمایش دندان‌های بالایی پس از انجام سانترال لب
  • بهبود و کاهش چین و چروک‌های میان بینی و لب
  • افزایش برجستگی لب در افرادی که لب بالای آنها عقب‌تر یا نازک‌تر نسبت به لب پایین است.
  • افزایش زاویه میان لب و بینی که به طور خاصی بر زیبایی افراد تاثیر می‌گذارد.
  • لیفت سانترال لب تاثیرات اندکی نیز بر بالا رفتن نوک بینی می‌گذارد.
  • افزایش اعتماد به نفس به دلیل جذابیت ظاهری

 لیفت لب 2

عوارض سانترال لب

همانگونه که قبل‌تر در مقاله اشاره شد، لیفت سانترال‌لب جزو روش‌های کم تهاجم و بدون خطر است و تمامی عوارض ایجاد شده پس از عمل موقتی بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

انتخاب کلینیک معتبر و مناسب و همچنین مراجعه به پزشک متخصص و با تجربه می‌تواند تا میزان زیادی عوارض موقت این جراحی را کاهش دهد، در ادامه مقاله به عوارض لیفت سانترال لب می‌پردازیم؛ این عوارض عبارتند از:

  • ایجاد قرمزی در ناحیه لیف شده و اطراف لب
  • ایجاد تورم در لب و اطراف آن به مدت یک روز
  • احساس درد پس از انجام سانترال لب
  • عفونت، عدم تقارن، آب آوردن و اسکار در صورت مراجعه به پزشک بی تجربه و کلینیک‌های نامعتبر

ماندگاری سانترال لب

در این قسمت به این سوال که آیا سانترال لب دائمی است یا خیر پاسخ می‌دهیم؛ بسیاری از افراد به دنبال روشی هستند که به صورت دائمی بتوانند مشکلات لب خود را حل نمایید به همین دلیل لیفت سانترال لب به این گونه افراد پیشنهاد می‌شود؛ در واقع لیفت سانترال لب تا مدت زمان زیادی باقی مانده و تنها بر اثر آسیب‌های جسمی و برخی از سوانح ممکن است دچار تغییر شود، به همین دلیل نتایج آن ماندگار و دائمی می‌باشد.

بسیاری از افراد برای جذابیت و زیبایی دائمی و همچنین خودداری از پرداخت هزینه‌های گزاف و زیاد در فواصل زمانی کوتاه از روش لیفت سانترال لب استفاده می‌کنند؛ لیفت سانترال لب علاوه بر دائمی بودن ظاهری کاملاً طبیعی به لب می‌بخشد.

هزینه لیفت سانترال لب

محاسبه هزینه لیفت سانترال لب همچون انواع جراحی‌های زیبایی به عوامل متعددی همچون کلینیک، تجربه و تخصص پزشک، داروهای استفاده شده و … دارد و همچنین ممکن است علاوه بر لیفت لب عمل دیگری نیز برای نتیجه بخشی بهتر لازم باشد به همین دلیل نمی‌توان هزینه یکسانی را برای همه افراد اعمال کرد.

جالب است بدانید عمل لیفت سانترال‌لب به دلیل قرارگیری در لیست عمل‌های جراحی زیبایی در پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد به همین دلیل افراد باید با هزینه آزاد اقدام به انجام آن نمایند.

نکات تکمیلی در مورد سانترال لب

در این قسمت از مقاله به نکاتی اشاره می‌شود که ممکن است برای بسیاری از افراد متقاضی سوال باشد؛ این نکات عبارتند از:

  • در لیفت سانترال‌لب نیازی به بیهوشی نیست و این جراحی با بی‌حسی موضعی به آسودگی قابل اجرا می‌باشد؛ اما به یاد داشته باشید که در برخی از مواقع به دلیل شرایط خاص و همچنین صلاحدید جراح ممکن است از بیهوشی برای این عمل استفاده شود.
  • اگر قصد دارید جراحی بینی و لیفت سانترال لب را به صورت همزمان انجام دهید باید با تحقیقات فراوان و همچنین مشورت با پزشک تمامی جوانب را بسنجید، زیرا به علاوه بر مزایا می‌تواند عوارض خاصی را نیز به همراه داشته باشد.
  • برای انجام لیفت سانترال لب انتخاب کلینیک معتبر و همچنین پزشک با تجربه و دارای تخصص بسیار ضروری‌ است.

سخن پایانی

همانگونه که در مقاله اشاره شد لیفت سانترال‌لب با توجه به شرایط منحصر به فرد هر یک از متقاضیان انجام می‌گیرد و در بسیاری از موارد دوره نقاهت سانترال لب یک هفته به طول می‌انجامد؛ این عمل با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام شده و جزء روش‌های کم تهاجم می‌باشد. بهتر است برای جلوگیری از عوارض موقت در انتخاب کلینیک و پزشک خود دقت لازم و کافی را به خرج دهید؛ متشکریم که تا انتهای مقاله لیفت سانترال لب همراه ما بودید.

source

توسط